본문 바로가기

맨끝에 스터디룸/GMP English Study

[10.15-17] Don't Know Much-Linda Ronstadt & Aaron Neville


Don't Know Much 많은 걸 알지 못해요
-Linda Ronstadt & Aaron Neville

Look at this face.
I know the years are showing.
Look at this life.
I still don't know where 
it's going.

이 얼굴을 보세요.
세월이 흘럭고 있다는 게 보여요.
이 인생을 보세요.
난 아직도 인생이 어디로 가고 있는지
모르겠어요.

*Chorus 후렴
I don't know much,
But I know I love you,
And that may be 
All I need to know.

난 아는 게 별로 없어요.
하지만 내가 당신을 사랑한다는 건 알죠.
어쩌면 그게 내가 알아야 할 
전부인지도 몰라요.

Look at these eyes.
They've never seen what mattered.
Look at these dreams.
So beat and so battered.

이 눈을 보세요.
한 번도 중요한 걸 보지 못했죠.
이 꿈들을 보세요.
무너지고 좌절도어 버렸죠.

*Chorus 후렴

So many questions 
Still left unanswered.
So much I've never 
broken through.

아주 많은 질문들이
여전히 해답을 찾지 못한 채 남겨졌어요.
아직 해내기 못한 것들이 많아요.

And when I feel you near me,
Sometimes I see so clearly.
The only truth I've ever known 
is me and you.

당신이 내 곁에 있다는 걸 느낄 때
종종 난 아주 분명하게 알 수 있어요.
내가 알고 있는 단 하나의 진실은
당신과 나라는 것을.


Look at this man
So blessed with inspiration.
Look at this soul
Still searching for salvation.

이 남자를 보세요.
영감이 넘치는 축복받은 사람이에요.
이 영혼을 보세요.
아직도 구원을 찾고 있네요.

*Chorus 후렴

I don't know much,
But I know I love you.
And that may be 
All I need to know.

난 아는 게 별로 없어요.
하지만 내가 당신을 사랑한다는 건 알죠.
어쩌면 그게 내가 알아야 할
전부인지도 몰라요.


[출처 : 굿모닝팝스 2014 Oct]
+++++++++++++++++++++++++++++++++