본문 바로가기

맨끝에 스터디룸/GMP English Study

[06.22-23] Right Here-Staind


Right Here 바로 여기서 당신을 기다릴게요.
-Staind

I know I've been mistaken,
But just give me a break, 
And see the changes that 
I've made.

내가 실수했다는 걸 알아요.
한 번만 봐주세요.
내가 어떻게 변했는지 봐주세요.

I've got some imperfections,
But how can you collect them all 
And throw them in my face?

난 완벽하지 않아요.
하지만 당신은 어쩜 그렇게 내 결점들을
모두 기억했다가 한꺼번에
퍼부을 수 있는 거죠?

*Chorus 후렴 1
But you always find a way 
To keep me right here waiting
You always find the words to say 
to keep me right here waiting.

당신은 항상 내가 바로 여기에서
기다리게 할 방법을 찾아내죠.
당신은 항상 내가 바로 여기에서
기다리게 할 말들을 찾아내죠.

*Chorus 후렴 2
And if you chose to walk away, 
I'd still be right here waiting
Searching for the things to say 
To keep you right here waiting.

당신이 떠나기로 결심했다면
난 그래도 여전히 바로 여기에서
기다리고 있을 거예요.
당신을 바로 여기에서 기다리게 할
말들을 생각하면서요.

I hope you're not intending
To be so condescending. 
it's as much as i can take.

당신이 우월하다는 걸 보이려고
그러는 게 아니길 바래요.
내가 받아들일 수 있는 한계까지 왔어요.

And you're so independent.
you just refuse to bend, 
So I keep bending till I break.

당신은 아주 독립적이죠.
당신이 절대 굽히지 않으니까
내가 부러질 때까지 계속 굽히게 되네요.

*Chorus 후렴 1, 2

I've made a commitment.
I'm willing to bleed for you.
I needed fulfillment.
I found what I need in you.

난 헌신을 약속했어요.
당신을 위해 기꺼이 희생할 수 있어요.
난 성취감을 얻고 싶었어요.
당신에게서 내게 필요한 걸 찾았어요.

Why can't you just forgive me?
I don't want to relive 
All the mistakes I've made 
Along the way.

왜 날 그냥 용서할 수 없는 거죠?
그동안 내가 저지른 잘못들을
다시 또 반복하고 싶지 않아요.

*Chorus 후렴 1

But I always find a way 
To keep you right here waiting.
I always find the words to say 
To keep you right here waiting.

난 항상 방법을 찾아내죠.
당신을 바로 여기에서 기다리게 할 만한.
난 항항 그럴듯한 말을 찾아내죠.
당신을 바로 여기에서 기다리게 할 만한.

And if I chose to walk away, 
Would you be right here waiting?
Searching for the things to say 
To keep me right here waiting?

내가 떠나기로 결심했다면
바로 여기에서 기다려 줄 건가요?
나를 이곳에서 기다릴 수 있게
만들 수 있는 말을 찾으면서 말예요.

[출처 : 굿모닝팝스 2015 JUNE]
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡