본문 바로가기

맨끝에 스터디룸/GMP English Study

[11.30-12.01] Fall To Pieces-Velvet Revolver



Fall To Pieces 추락
-Velvet Revolver

It's been a long year
Since you've been gone
I've been alone here.
I've grown old.

당신이 떠난 후
아주 긴 해를 보냈어요.
난 여기서 홀로 지냈어요.
난 나이가 들어 버렸네요. 

*Chorus 후렴
I fall to pieces, I'm falling. 
Fell to pieces and I'm still falling.
Every time I'm falling down,
All alone I fall to pieces.

난 산산이 무너지고 있어요.
무너지고 있어요.
산산이 무너지고 있어요.
지금도 그래요.
내가 무너져 내릴 때마다 
난 홀로 산산이 부서져 내리죠.

I keep a journal of memories.
I'm feeling lonely, I can't breathe.

난 기억들을 일기장에 적어 놓아요.
외로워서 숨조차 쉴 수가 없어요.

*Chorus 후렴

Every time I'm falling down,
All alone I fall to pieces.
Every time I'm falling down,
All alone I fall to pieces.

내가 무너져 내릴 때마다
난 홀로 산산이 부서져 내리죠.
내가 무너져 내릴 때마다
난 홀로 산산이 부서져 내리죠.

All the years I've tried
With more to go.
Will the memories die?
I'm waiting.
Will I find you?
Can I find you?
We're falling down.
I'm falling.

삶을 위해 계속 노력해 왔던
그 모든 세월들.
기억들이 다 사라져 버릴까요?
난 기다리고 있어요.
내가 당신을 찾을까요?
당신을 찾을 수 있을까요?
우린 무너져 내리고 있어요.
난 무너지고 있어요.

Every time I’m falling down,
All alone I fall to pieces.
Every time I’m falling down,
All alone I fall to pieces.


내가 무너져 내릴 때마다
난 홀로 산산이 부서져 내리죠.
내가 무너져 내릴 때마다
난 홀로 산산이 부서져 내리죠.

[출처 : 굿모닝팝스 2015 November]
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡