본문 바로가기

맨끝에 스터디룸/GMP English Study

[10.28-30] Laughter In The Rain-Neil Sedaka


Laughter In The Rain 빗속에서 들리는 웃음소리

-Neil Sedaka


Strolling along country roads 

with my baby.

It starts to rain. 

It begins to pour.

Without an umbrella, 

we're soaked to the skin.

I feel a shiver run up my spine.

I feel the warmth of her hand in mine.


나의 연인과 함께 시골길을 산책하고 있어요.

비가 내리기 시작하더니 마구 쏟아지네요.

우산도 없이 우린 흠뻑 젖어 버렸지요.

등골이 서늘할 정도로 오한이 느껴져요.

손을 잡은 그녀의 손에서 따뜻한 온기가 전해지네요.


*Chorus 후렴


Ooh, I hear laughter in the rain.

Walking hand in hand 

with the one I love.

Ooh, how I love the rainy days

And the happy way I feel inside.


오, 빗속에서 웃음소리가 들리네요.

내가 사랑하는 이와 손에 손을 잡고

걷고 있어요.

오, 내가 비오는 날을 얼마나 사랑하는지...

마음속에서 느껴지던 그 행복한 감정을

얼마나 사랑하는지...


After a while we run under a tree.

I turn to her and she kisses me.

There with the beat of the rain on the leaves,

Softly she breathes and 

I close my eyes

Sharing our love 

under stormy skies.


잠시 뒤 우린 나무 아래를 뛰어 다녔죠.

난 그녀에게 몸을 돌렸고

그녀는 내게 입맞춤을 했어요.

나뭇잎에 떨어지느 빗소리가

리듬을 맞춰 주었죠.

그녀가 부드럽게 숨을 내쉬고 난 눈을 감았죠.

궂은 하늘 아래서 우리의 사랑을 나누었죠.


*Chorus 후렴


I feel the warmth of her hand in mine.


손을 잡은 그녀의 손에서 따뜻한 온기가 전해지네요.


*Chorus 후렴


*Repeat 반복


[출처 : 굿모닝팝스 2013 October]

+++++++++++++++++++++++++++++++++