본문 바로가기

맨끝에 스터디룸/GMP English Study

[05.25-27] Better In Time-Leona Lewis


Better In Time 세월이 가면 나아질 거예요
-Leona Lewis

It's been the longest winter 
without you.
I didn't know where to turn to.
See somehow I can't forget you,
After all that we've been through.

당신이 없어서 가장 긴 겨울을 보냈어요.
어디에 의지해야 할지 모르겠더군요.
그것 봐요, 아무래도 난 당신을
잊을 수가 없나 봐요.
우린 그 많은 일들을 함께 겪었잖아요.

Going, coming.
Thought I heard a knock. 
Whose there? No one.
Thinking that I deserve it.
Now I have realized
That I really didn't know.

오고 가며,
노크 소리를 들은 것 같아요.
거기 누구세요? 아무도 없네요.
내가 자초한 일이라고 생각해요.
이제야 깨달았어요.
내가 정말 모르고 있었다는 걸.

If you didn't notice,
You mean everything.
Quickly I'm learning to love again. 
All I know is I'm gonna be okay.

만일 몰랐다면 말해 줄게요.
당신은 내게 모든 것이에요.
난 곧 다시 사랑하는 걸 배울 거예요.
내가 아는 건 단지 내가
괜찮아질 거라는 거예요.

*Chorus 후렴
Thought I couldn't live 
without you.
It's going to hurt when it heals too.
(It'll all get better in time.)
Even though I really love you,
I'm gonna smile because I deserve to.
(It'll all get better in time.)

당신 없인 살 수 없을 거라 생각했어요.
상처가 아물 때에도 아플 거예요.
(세월이 지나면 모든 게 나아지겠죠.)
당신을 정말 사랑하지만
난 미소 지을 거예요.
난 그럴 자격이 있으니까요.
(세월이 지나면 모든 게 나아지겠죠.)

I couldn't turn on the TV
Without something there to
remind me.
Was it all that easy
To put aside your feelings?

TV를 켤 수가 없었어요.
TV를 볼 때마다 당신이 떠올라서요.
당신의 감정을 정리하는 게
그리 쉬웠나요?

If I'm dreamin',
Don't want to Laugh.
Hurt my feelings,
But that's the past I believe in
And I know that, time will heal it.

내가 꿈꾸고 있다면
웃고 싶지 않아요.
마음을 아프게 하지만
그게 내가 믿는 길이에요.
난 시간이 치유해 줄 거라는 걸 알아요.

If you didn't notice,
Well you mean everything. 
Quickly I'm learning to love again.
All I know is I'm gonna be okay.

만일 몰랐다면 말해 줄게요.
당신은 내게 모든 것이에요.
난 곧 다시 사랑하는 걸 배울 거예요.
내가 아는 건 단지 내가 괜찮아질
거라는 거예요.

*Chorus 후렴

Since there's no more you and me,
It's time I let you go.
So I can be free,
And live my life how it should be.
No matter how hard it is,
I will be fine without you.
Yes, I will.

더 이상 당신과 나는 없으니
이제 당신을 보내 줘야 할 때군요.
그럼 나도 자유로워질 수 있겠죠.
내 삶을 제대로 살 수 있겠죠.
아무리 힘들어도
당신 없이 난 괜찮아질 거예요.
그래요, 그럴 거예요.

*Chorus 후렴


[출처 : 굿모닝팝스 2015 May]
+++++++++++++++++++++++++++++++++