본문 바로가기

맨끝에 스터디룸/GMP English Study

[08.15~17] Down On The Corner-Creedence Clearwater Revival


Down On The Corner / Creedence Clearwater Revival
CA : Fogerty John C | E : BMG Music Publishing International, Jondora Music | 

SE : Universal Music Publishing Mgb Korea


Down On The Corner 길거리 공연

-Creedence Clearwater Revival

Early in the evenin' 

just about supper time, 

Over by the courthouse, 

they're starting to unwind. 

Four kids on the corner 

trying to bring you up. 

Willy picks a tune out and 

he blows it on the harp. 


이른 저녁, 저녁 식사 시간 무렵,

법원 옆 길가에서 사람들이 긴장된 마음을

풀기 시작하네요.

모퉁이에서 네 명의 아이들이

당신을 즐겁게 해주려 하네요.

윌리가 하모니카를 불며 음악을 연주하네요.


*Chorus 후렴

Down On The Corner, 

out in the street, 

Willy and the Poorboys are 

playin'; 

Bring a nickel.

Tap your feet. 


모퉁이 길가에서,

윌리와 푸어보이즈들이 연주를 하네요.

동전을 던지세요.

박자에 맞춰 춤을 춰 보세요.


Rooster hits the washboard and 

people just got to smile, 

Blinky, thumps the gut bass and 

solos for a while. 

Poorboy twangs the rhythm out 

on his kalamazoo. 

Willy goes into a dance and 

doubles on kazoo. 


루스터가 빨래판 악기를 연주하자

사람들이 미소를 짓네요.

블링키는 잠시 솔로 베이스를 연주하네요.

푸어보이즈가 칼라마주를 튕기며

리듬을 맞추네요.

윌리는 춤을 추며 동시에 카추를 연주하네요.


*Chorus 후렴


You don't need a penny 

just to hang around. 

But if you've got a nickel, 

won't you lay your money down? 

Over on the corner, 

there's a happy noise. 

People come from all around 

to watch the magic boy. 


이들과 함께 어울리는 데

돈은 한 푼도 필요 없어요.

하지만 당신에게 동전이 있다면

좀 나눠 주지 않을래요?

모퉁이 길가에서 행복한 소리가 들린네요.

여기저기서 사람들이 모여 신비한 소년을 바라보고 있네요.


*Chorus 후렴


[출처 : 굿모닝팝스 2013 August]

+++++++++++++++++++++++++++++++++

이 노래는 1967년 캘리포니아 에서 결성된 락밴드 '크리던스 클리어워터 리바이벌 Creedence Clearwater Revival'가 그들의 네번째 스튜디오 앨범 '윌리와 푸어보이즈 Willy and Poorboys (1969)'에 수록된 곡입니다.

가사 내용은 모퉁이 길가에서 유쾌한 연주를 하는 가상의 밴드 '윌리와 푸어보이즈  Willy and Poorboys'들이 함께 즐기자는 상황을 묘사한 노래 입니다.