본문 바로가기

맨끝에 스터디룸/GMP English Study

[04.30-05.01] A Thousand Years-Christina Perri


A Thousand Years 천년의 사랑

-Christina Perri

Heart beats fast.
Colors and promises.
How to be brave?
How can I love when I'm afraid to fall?
But watching you stand alone
All of my doubt
Suddenly goes away somehow.

심장이 빠르게 뛰네요.
형형색색의 추억들과 약속들.
어떻게 하면 용감해질까요?
추락하는 게 두려울 때
어떻게 사랑할 수 있을까요?
하지만 홀로 서 있는 당신을 보니
내 모든 의심들이 웬일인지
갑자기 사라져 버리네요.

One step closer.

한걸음 더 가까이.

*Chorus 후렴
I have died every day
waiting for you.
Darlin' don't be afraid.
I have loved you for a
Thousand years.
I'll love you for a thousand more.

난 당신을 기다리면서
매일매일 죽어 왔어요.
그대여, 두려워하지 마세요.
난 당신을 천 년 동안 사랑했고,
앞으로 천 년 동안 더 사랑할 거예요.

Time stands still.
beauty in all she is.
I will be brave.
I will not let anything take away
What's standing in front of me.
Every breath,
Every hour has come to this.

시간이 멈추어 있네요.
그녀는 아름다움 그 차제죠.
난 용감해질 거예요.
그 무엇도 내 앞에 서 있는 것들을
가져갈 수 없게 할 거예요.
모든 숨결,
모든 시간의 결과가 이렇게 되었어요.

One step closer.

한걸음 더 가까이.

*Chorus 후렴

And all along 
I believed I would find you.
Time has brought your heart to me.
I have loved you 
for a thousand years.
I'll love you for a thousand more.

난 줄곧 믿었어요.
내가 당신을 찾아낼 것이라는 걸.
시간이 당신의 마음을 내게로
데려다주었어요.
난 당신을 천 년 동안 사랑했고,
앞으로 천 년 동안 더 사랑할 거예요.

One step closer.
One step closer.

한걸음 더 가까이.
한걸음 더 가까이.

*Chorus 후렴

And all along 
I believed I would find you.
Time has brought your heart to me.
I have loved you 
for a thousand years.
I'll love you for a thousand more.

난 줄곧 믿었어요.
내가 당신을 찾아낼 것이라는 걸.
시간이 당신의 마음을 내게로
데려다주었어요.
난 당신을 천년 동안 사랑했고,
앞으로 천 년 동안 더 사랑할 거예요.

One step closer.
One step closer.

한걸음 더 가까이.
한걸음 더 가까이.

[출처 : 굿모닝팝스 2015 Apr.]
+++++++++++++++++++++++++++++++++